BENG

BENG is dé studievereniging voor studenten van de School of Business aan de NHL Stenden Hogeschool in Emmen. BENG staat voor: Bedrijfseconomie, Emmen, Netwerken en Gezelligheid. Ons doel is om op een gezellige manier een eenheid te creëren tussen studenten en het werkveld. Dit proberen we te bereiken door inhoudelijke activiteiten te organiseren voor studenten waaronder bedrijfsbezoeken, gastsprekers en netwerkborrels.

Geschiedenis

In december 2016 kwamen vijf enthousiaste studenten bij elkaar om het idee van een studievereniging uit te werken. De vereniging bestaat sinds februari 2017 officieel en daarmee is BENG een feit! Sinds de oprichting heeft het bestuur niet stil gezeten en is er een goede basis gelegd.

De vereniging is in eerste instantie opgericht voor Finance & Control (bedrijfseconomie). Vanaf collegejaar 2018/2019 is de vereniging uitgebreid voor studenten die vallen onder de gehele School of Business.